نقشه یو تی ام کرج 

نقشه یو تی ام کرج 

ابتدا لازم است کمی در مورد نقشه یو تی ام کرج صحبت کنیم. از آنجایی که زمین برای بشر گران بها شده است، گروه های انسانی برای جمع آوری منابع موجود در آن و افزایش آن به اشغال زمین پرداختند. گاه مردمی که در آن جا زندگی می کنند می خواهند با زمین های متعلق به دیگران بجنگند و آن ها را از دست آنها می گیرند.

نقشه

تشکیل پادشاهی ها، جنگ های فراوان و خسارات جبران ناپذیر همگی ناشی از میل به فتح و گسترش سرزمین های آن ها بوده است. افراد متمدن مدرن این را کمتر درک می کنند. زیرا با گسترش تمدن، قوانین و جامعه مدنی، این قوانین مشخص می کنند که چه سرزمینی به چه کسی تعلق دارد. مردم به ابزاری برای علامت گذاری مناطق نیاز دارند. که امروزه نقشه نامیده می شود. علم نقشه برداری شامل تعیین مرزها، ارتفاع و عرض، کاربری زمین، برنامه ریزی ساختمان و غیره است. بنابراین برای انجام این اقدامات به نقشه برداری نیاز داریم.

نقشه یو تی ام کرج

نقشه کشی در شهر کرج به دلیل گسترش شهر و توسعه مرزهای آن اغلب مورد نیاز است. هر نوع ساخت، تعیین مالکیت، اخذ مدارک، اختلاف متراژ و … مستلزم تهیه نقشه هایی با اطلاعات لازم است. این اندازه اغلب با اندازه قانونی برابر است و در بسیاری از مواقع با آن در تضاد است، بنابراین بهتر است قبل از خرید چنین کالای ارزشمندی با کمک محققانی که در زمینه تعیین متراژ و ابعاد شی کار می کنند، اقدام کنید. معامله را بر اساس اندازه واقعی تعیین کنید و از ضرر احتمالی هر دو جلوگیری کنید، مانند زمانی که از یک متخصص در این بخش خودرو خریداری می کنید.

نقشه UTM استان البرز

برای تهیه نقشه یو تی ام کرج  یک ملک، مدارک متعددی مورد نیاز است که یکی از آنها تهیه نقشه 2000 می باشد که به نقشه UTM شهر منطقه معروف است، به این معنی که کلیه مالیات املاک – دارایی باید شامل شود.  باید در نقشه ۲۰۰۰ شهر مورد نظر شما قرار گیرد، به این معنا که علاوه بر مساحت واقعی ملک، موقعیت ملک در نقشه ۲۰۰۰ کرج یا شهر شما نیز قابل مشاهده است. برای توضیح این نقشه باید نام خیابان ها و معابر اصلی و هر گونه عوارض نزدیک ملک ثبت شود و اصطلاح دیگر متخصص شهری نقشه دو خطی است یعنی در نقشه UTM دو هزارم تمام اندازه گیری ها، طول ها و مساحت ها باید ثبت شود.

نقشه دو خطی

دلیل نام گذاری دو خطی این نوع نقشه این است که تمام خطوط موقعیت ملک باید با یک رنگ و خطوط مربوط به سند با رنگ دیگر باشد تا تفاوت بین دو خط دیده شود و مشکل حل شد. بنابراین این فرآیند نسبت به ترسیم وضعیت فعلی ملک زمان بیشتری می برد، زیرا اسناد ملک باید دوباره بررسی شود.

مشکلات نقشه های دو خطی

در این صورت ممکن است تغییراتی در ابعاد ایجاد شود، اگر سند یک سند و طول ها یکسان اما مساحت متفاوت باشد، نقشه تنها با یک سند تهیه شده است. برای تصحیح سند باید سندی به اداره ثبت ارسال شود. ثانیاً تمام انتها و زمینه ها متفاوت است، در این صورت باید مدارک نیز به سازمان ثبت ارسال شود. اما در این مورد، تصحیح سند دشوارتر از قبل است. زیرا سؤالاتی در مورد اندازه های این موارد ایجاد می شود: مساحت سند ملک از مساحت موجود ملک کوچکتر است یا بزرگتر؟ آیا اندازه ملک کوچ کتر است یا بزرگتر از اندازه واقعی؟ از طرفی اگر سند به صورت سند قدیمی باشد و تلاشی برای اخذ سند یک صفحه صورت نگیرد. ابتدا باید تمام اندازه ها و مساحت ها بررسی شود و وضعیت ملک مجددا بررسی شود.

جلوگیری از تجاوز

برای اطمینان از اینکه ملک به ملک محله تجاوز نمی کند. کارشناس دادگستری نقشه برداری کرج اغلب وقتی سند ملک شما در کرج مورد خاصی ندارد با تایید کارشناس رسمی دادگستری کرج برای صدور سند از شما نقشه utm می خواهند. در کل اخذ این تایید نسبت به مورد بعدی که در ادامه توضیح خواهیم داد پیچیدگی کمتری دارد و تنها تایید پارامترهای نقشه می باشد.

کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی کرج

در مواردی که ملک مذکور در شهر کرج در مواردی که اداره مربوطه برای صدور اسناد رسمی نیاز به داده ها و گواهینامه بالاتری داشته باشد. شما می خواهند با تایید کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی کرج نقشه جهان را تهیه نمایید. غالباً در این موارد علاوه بر فرصت های نقشه برداری، اداره مربوطه نیاز به اخذ تأییدیه صحت نسبت به سایر فرصت های مالکیت، ثبتی و مالکیت ملک مذکور دارد که با تأیید امور ثبت رسمی حرفه ای انجام می شود.

نقشه یو تی ام کرج در ثبت اسناد

همان طور که گفته شد تهیه نقشه UTM بر اساس سیستم مختصات جهانی است. هر مکانی در کره زمین مختصات خاص خود را دارد. روش معمول تهیه نقشه های UTM بر اساس سانتی متر است. بنابراین آن ها دارای مختصات واحد هستند و شما نمی توانید ملکی را در کره زمین پیدا کنید که مختصات آن با مکان مورد نظر شما یکسان باشد. با استفاده از نقشه UTM، هیچ کس نمی تواند به ملک شما حمله کند و آن را به عنوان حق خود مطالبه کند.

 طراحی و تهیه نقشه UTM

روش های مختلفی برای تهیه و طراحی نقشه یو تی ام کرج وجود دارد. برای مثال می توان از پهپادها، دوربین های نقشه برداری، GPS تک فرکانس و چند فرکانس برای تهیه این نقشه ها استفاده کرد. بنابراین برای اینکه این کار بهترین نتیجه را به دست آورد، داشتن یک تیم حرفه ای و متخصص بسیار حائز اهمیت است. اگر از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنیم، احتمال اشتباه کاهش می یابد. در نحوه تهیه و ساخت نقشه های UTM با استفاده از دوربین های تصویری می توان گفت که این کار بدون استفاده از GPS انجام می شود. دوربین های نقشه برداری مورد استفاده در این روش دوربین های توتال استیشن هستند. با استفاده از دوربین های توتال استیشن و نرم افزار در این مرحله می توانند مختصات نقشه ها را 1/2000 تنظیم کنند.