نقشه یو تی ام صفادشت

نقشه یو تی ام صفادشت

نقشه یو تی ام صفادشت، امروزه هرکسی که به اداره ثبت یا حوزه یا هر اداره مربوط به اسناد و املاک مراجعه می کند مجبور است این نقشه را تهیه کند یا حداقل اسم این نقشه را نشنیده است. به راستی اولین سوالی که در این زمان به ذهن مردم خطور می کند این است که نقشه یو تی ام چیست.

نقشه یو تی ام

در واقع نقشه یو تی ام که مخفف World Champion Treasurer است. نقشه ای برای تعیین و تثبیت مرزهای مربعی ملک و همچنین قرار دادن پلاک بر روی آن است. به زبان ساده می توان گفت که هر نقشه ای که مختصات داده شود یو تی ام است. به این معنا که در هر کجای زمین که هستید با این مختصات می توانید بفهمید که این زمین کجاست. این نقشه توسط تجهیزات ویژه ای مانند دستگاه های GPS تک فرکانس یا چند فرکانس ساخته شده است. مختصات دقیق را تعیین می کند. اگر نمی دانید چگونه با این دستگاه ها کار کنید، مطمئن شوید که دستگاه خطا می دهد.

سیستم مختصات جهانی

این نقشه بر اساس سیستم مختصات جهانی است که بر اساس آن هر جسم زمینی روی کره زمین مختصات منحصر به فردی دارد. در واقع زمانی که نقشه یو تی ام زمین خود را تهیه می کنید. مختصات آن با دقت سانتی متر مشخص می شود، به این ترتیب شما نمی توانید ملک یا زمینی مشابه ملک خود در دنیا پیدا کنید. از سوی دیگر، هیچ کس روی زمین نیست که بتواند حتی به بخشی از سرزمین شما حمله کند یا ادعای مالکیت کند.

مشکل مالکان

در مجموع تهیه این نقشه بزرگترین مشکل مالکان که همپوشانی زمین ها است را حل می کند و همچنین از صدور سند متعدد برای یک زمین جلوگیری می کند. بنابراین اگر برای گرفتن سند یک صفحه ای به اداره ثبت مراجعه کنید. با نمایش این نقشه که به وضوح حدود ملک را نشان می دهد. می توانید به راحتی این سند را دریافت کنید. ضمناً مشخصات مختصات نبشی ملک نیز در سامانه ثبت اسناد بایگانی می شود تا شخص دیگری نتواند با این مختصات روی زمین برای این زمین سند بگیرد. در واقع تهیه این نقشه در کاهش اهرام و تملک زمین بسیار کمک کننده بوده است.

مختصات صفادشت

قبل از اینکه در مورد مختصات یو تی ام صفادشت صحبت کنیم، ابتدا باید بدانید که یک سیستم مختصات چیست. برای درک آسان این موضوع، به این مثال توجه کنید. دستگاهی را در مرکز قرار دهید و سپس فاصله این دستگاه را در دو محور افقی و عمودی محاسبه کنید. با اندازه گیری و انجام این اندازه گیری متوجه خواهید شد که تنها یک دستگاه وجود دارد که فاصله آن از محور عمودی x متر و محور افقی آن y متر است و آن دستگاه مورد نظر شما است.

سیستم های مختصات

در واقع، سیستم های مختصات به شما می گویند که همه اشیاء در فضا دارای مختصات و موقعیت منحصر به فرد و مهمی هستند و هیچ چیز دیگری چنین مختصاتی ندارد. بر اساس این متن، سیستم های مختصات مختلفی در جهان وجود دارد، مانند دستگاه مختصات قطبی یا دستگاه مختصات کروی که هر کدام برای مکان خاصی استفاده می شود.

سیستم مرکاتور

سیستم مختصات یو تی ام یک سیستم مرکاتور اصلاح شده است که می توان از آن برای پیاده سازی موقعیت جغرافیایی بخشی از جهان بر روی نقشه دو بعدی استفاده کرد. پارامترهای مورد استفاده برای این منظور شامل مساحت، طول یا x و عرض یا y است که طول با یک عدد 6 رقمی و عرض با یک عدد 7 رقمی مشخص می شود. مناطق 38، 39، 40 و 41 مربوط به ایران است.

دلایل نیاز به نقشه یو تی ام

نقشه UTM  صفادشتبه دلیل اندازه گیری های دقیق و مختصات آن بر حسب سانتی متر، مورد استقبال بسیاری از ادارات از جمله سازمان منابع طبیعی، شهرداری، جهاد کشاورزی، اداره ثبت، شورای شهر، میراث فرهنگی و … است. به همین دلیل امروزه این دپارتمان ها از مالکان درخواست کرده اند تا نقشه utm که به آن نقشه شباهت چهار میخ می گویند تهیه و این نقشه ها توسط پرسنل مجرب و حرفه ای تهیه و چاپ شود. لازم به ذکر است در حال حاضر اخذ طرح شمیم ​​و نقشه یو تی ام و الحاق این اسناد به اسناد ملکی از ادارات ثبت ضروری است. بنابراین افرادی که می خواهند سند مالکیت بگیرند باید طی مراحل صدور اسناد این مراحل را طی کنند.

مزایای نقشه

با توجه به کاربردهای فراوان نقشه utm، این نقشه مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: قرار دادن پلاک در محل مورد نظر: زمانی که نقشه utm برای ملکی تهیه می شود. چهار محدوده و مختصات دقیق ملک ترسیم می شود و برای ملک مورد نظر شما پلاک ثبت می شود. به همین دلیل امکان ثبت نام یک نفر برای دو نفر مجزا وجود ندارد. بنابراین هیچ شخصی در روی زمین نمی تواند ادعا کند که سندی با مشخصات دارایی خود دارد.

تعیین مختصات ملک بر حسب سانتی متر

مهمترین ویژگی نقشه های utm تعیین مختصات دقیق ملک به خصوص گوشه ها و لبه های زمین بر حسب سانتی متر است. به همین دلیل به این نقشه ها نقشه چهار میخ نیز می گویند. از آنجایی که قیمت زمین و ملک در چند سال گذشته بسیار افزایش یافته است. این مزیت نقشه یو تی ام باعث می شود که صاحبان یا خریداران در تجارت خود متحمل ضرر نشوند و طرفین از حدود ملک خود مطمئن باشند.

جلوگیری از دخل و تصرف، مزاحمت و جابجایی در ملک مورد نظر

همان طور که گفته شد یکی از مهم ترین ویژگی های نقشه utm نشان دادن محدوده دقیق ملک و جداسازی آن از اراضی موجود نزدیک می باشد. بنابراین یکی از مهم ترین مزیت های نقشه یو تی ام جلوگیری از جهل یا ادعای ناآگاهی دیگران نسبت به هرگونه تعدی و جابجایی به اموال و زمین شماست.

نقشه های یو تی ام معمولاً به دو روش زیر پرداخت می شوند

· پیش پرداخت
· پرداخت کل هزینه نقشه یو تی ام بعد از تهیه نقشه که در این صورت نقشه باید ظرف یک هفته ارائه شود.

هزینه نقشه یو تی ام صفادشت

در این خصوص باید توجه داشت که قیمت نقشه یو تی ام به عوامل زیادی بستگی دارد. ابتدا باید وضعیت ملک به دقت بررسی شود و سپس تصویری از ملک انجام شود. زیرا قیمت و هزینه نقشه یو تی ام به عواملی مانند متراژ زمین و نوع پروژه بستگی دارد. و بنابراین مهندسان و کارشناسان قیمت نقشه یو تی ام را بر اساس نقشه توپوگرافی و قیمت ملک مورد نظر شما تعیین می کنند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت نقشه یو تی ام می توان به در دسترس بودن پستی و بلندی های زمین، مساحت زمین، تعداد افراد اشاره کرد. تعیین می شود.