تبدیل utmبه مختصات در منطقه22

در واقع نقشه UTM که مخفف Universal Transverse Mercator، نقشه است، برای تعریف و تثبیت مرزهای چهار طرفه یک ملک و همچنین قرار داد‌ن علامت روی آن استفاده می شود. به زبان ساده، هر مختصات داده شد‌ه را می توان گفت نقشه UTM است. این بدان معناست که با مختصات می توانید بفهمید که زمین در کجا قرار دارد. این کار با تجهیزات تخصصی مانند دستگا‌ه های GPS تک فرکانس یا چند فرکانس انجام می شود که مختصات دقیق نقشه را تعیین می کند.
نکته مهم دیگر مربوط به تجهیزات وکتور نقشه می باشد. این دستگاه ها در برخی مکان ها کار می کنند و در برخی مکان ها و املاک کار نمی کنند. به عنوان مثال در مناطقی که درختان یا جنگل های زیادی دارند، امکان کار با این دستگاه وجود ندارد، در این صورت باید از یک سری دستگاه جی پی اس دستی یا برخی اپلیکیشن های خاص که می توان برای تهیه مختصات استفاده کرد، استفاده کرد. . .، مختصات گوشه و کنار زمین را دریافت کرد. البته با در دسترس بودن دستگاه های چند فرکانس بیشتر این مشکلات حل شد‌ه و نقشه ها با کمترین خطا (حداقل 1.5 و حداکثر 5 سانتی متر) داده می شود.

نقشه UTM چیست؟

این سیستم بر اساس سیستم مختصات جهانی نقشه است که بر اساس آن هر مکان روی سیاره دارای مختصات منحصر به فردی است. در واقع زمانی که شما UTM نقشه زمین خود را تهیه می کنید، مختصات آن به نزدیکترین سانتی متر مشخص می شود، بنابراین ملک یا زمینی را در کره زمین پیدا نمی کنید که دقیقاً مشابه ملک شما باشد. از سوی دیگر، هیچ کس روی زمین نمی تواند حتی یک اینچ از سرزمین شما را مورد حمله قرار دهد یا ادعا کند. در کل با تهیه این Pنقشه بزرگترین مشکل صاحبان املاک همپوشانی زمین بود و چندین سند برای همان قطعه زمین دیگر صادر نشد.
بنابراین اگر برای دریافت سند تک برگی به اداره ثبت اسناد مراجعه کنید، با نشان داد‌ن این نقشه که به وضوح عنوان ملک را نشان می دهد، می توانید به راحتی این سند را دریافت کنید.

تبدیل utmبه مختصات در منطقه22

 

مختصات UTM چیست؟

قبل از صحبت در مورد مختصات UTM، ابتدا باید بدانید که سیستم مختصات چیست. برای درک راحت تر این مثال را در نظر بگیرید. دستگاه را در مرکز آشپزخانه قرار دهید سپس فاصله این دستگاه را در دو محور افقی و عمودی محاسبه کنید.با اندازه گیری و گرفتن این مقیاس متوجه می شوید که تنها یک وسیله در آشپزخانه شما وجود دارد که x متر از محور عمودی و y متر از محور افقی فاصله دارد و آن وسیله مورد نظر شماست.

برنامه نقشه UTM در منطقه 22

تبدیل utmبه مختصات در منطقه22:مهمترین کاربرد نقشه یو تی ام این است که مالک را قادر می‌سازد تا مشخصات و مختصات ملک خود را به صورت دقیق و جزئی تعیین کند و بر اساس آن سند مالکیت بگیرد. دارای مختصات نقشه است تا بتوانید مختصات ملک خود را در هر سیستمی مشاهده کنید. از آنجایی که مشخصات و ابعاد به دست آمده از UTM نقشه در سند اختصاصی ثبت شد‌ه است، صحت و کیفیت این مشخصات و اطلاعات بدست آمده از نقشهB از اهمیت بالایی برخوردار است.
به طور کلی UTM نقشه کاربردهای متفاوتی دارد، بنابراین هر اداره و سازمان مرتبط با املاک سند می تواند طبق استانداردهای خود از این نقشه استفاد‌ه کند.
مثلاً در شهرداری برای اخذ پروانه ساختمان باید نقشه utm تهیه و ارائه شود یا این نقشه برای صدور و دریافت سند واحد در دفاتر ثبت و اسناد و املاک تهیه و ارائه شود. -برگ سند و اموال.بنابراین از نقشه یو تی ام در سازماندهی اراضی شهری، منابع طبیعی، دادگاه های حل اختلاف املاک، دادگاه های مصادره اموال و غیره استفاده می‌شود.

تبدیل utmبه مختصات در منطقه22

سیستم تصویر چیست؟

سطح زمین یک سطح غیر هندسی با ارتفاعات زیاد و کم است. برای تهیه نقشه سطح زمین، ابتدا سطح هندسی با یک فرمول ریاضی تعیین می‌شود. این سطح هندسی بیضی اصلی است. ویژگی های سطح زمین در این بیضی پایه به تصویر کشیده شد‌‌ه است. سپس از بیضی به صفحه دیگری کشیده می شود که به صورت یک صفحه بزرگ می شود. این سطح انبساط معمولاً به صورت مخروط، سیلندر یا صفحه انتخاب می شود. یک مدل ریاضی که پیچیدگی های یک بیضی تا سطح در حال گسترش را توصیف می کند، سیستم تصویر نامید‌ه می شود.

سیستم مختصات مرکاتور

در این سیستم مختصات، استوانه ای را تصور کنید که روی محور استوایی زمین قرار گرفته است. محور سیلندر با محور زمین منطبق است.

سیستم مختصات در قطب دقیق تر است و وقتی به استوا نزدیک تر می شود مقیاس بزرگتر می‌شود.

سیستم مختصات UTM یا سیستم تصویر چیست؟

تبدیل utmبه مختصات در منطقه22:UTM مخفف Universal Transverse Mercator است. این سیستم مختصات مرکاتور معکوس جهانی را نشان می‌دهد. در این سیستم مختصات، استوانه به عنوان سطح رابط استفاده می شود. سیلندر یک سطح در حال انبساط است. به عبارت دیگر، یک استوانه را می توان با یک برش به یک سطح صاف تبدیل کرد. یک استوانه برای توصیف عوارض ناشی از بیضی در نقشه استفاده می شود.در این سیستم کل بیضی به 60 ناحیه یا زون تقسیم می شود.

هر یک از این زون ها سیستم مختصات خود را دارند و شامل 6 درجه طول جغرافیایی می باشند. مناطق نقشه بیش از 6 درجه را نمی توان به طور مداوم در این سیستم نمایش داد. به همین دلیل این سیستم مختصات برای نقشه های بزرگ و متوسط ​​مناسب است. معمولاً برای نقشه های کوچک استفاده نمی شود. نقشهs 1:2000 و 1:25000 سازمان نقشه کشور از این سیستم استفاده می کنند.

تبدیل utmبه مختصات در منطقه22

جایگاه ایران در سیستم مختصات UTM:

تبدیل utmبه مختصات در منطقه22:در این سیستم مختصات، ایران در زون 38، 39، 40 و 41 قرار دارد. به طور کلی، شماره زون UTM از فرمول زیر مشتق شد‌ه است: zone=Circle( land/6) 31 طول جغرافیایی تقسیم بر 6. سپس عدد اعشار را کم کنید. علاوه بر شماره 31.

موقعیت زمین در سیستم مختصات UTM:

زون عدد UTM از 1 در غربی ترین نقطه زمین تا 60 در شرقی ترین نقطه متغیر است.