تبدیل utmبه مختصات در لواسان

در واقع نقشه UTM مخفف Universal Moving Mercator است، نقشه برای تعریف و تثبیت مرزهای چهار ضلعی ملک و همچنین قرار دادن صفحات روی آن استفاده می شود. به عبارت ساده تر، هر مختصات داده شده نقشه را می توان UTM نامید. در هر کجای زمین که باشید با این مختصات می توانید بفهمید که این مکان کجاست. این نقشه توسط تجهیزات تخصصی مانند دستگاه های GPS تک فرکانس یا چند فرکانس انجام می شود که مختصات دقیق را تعیین می کند.در ادامه برای شناخت بیشتر تبدیل utmبه مختصات در لواسان با ما همراه باشید.

نکته مهم دیگر مربوط به تجهیزات این وکتور نقشه می باشد. این دستگاه ها در برخی مناطق کار می کنند و در برخی مناطق و املاک کار نمی کنند. به عنوان مثال در مناطقی که درختان یا جنگل های زیاد دارند نمی توان با این دستگاه کار کرد که در این صورت باید از دستگاه های جی پی اس دستی یا برخی اپلیکیشن های خاص که برای تهیه مختصات استفاده می شود استفاده کرد. گوشه های زمین را گرفت. البته با در دسترس بودن تجهیزات چند فرکانس بیشتر این مشکلات حل می شود و کوچکترین خطا (حداقل 1.5 و حداکثر 5 سانتی متر) به نقشه ارائه می شود.

نقشه UTM چیست؟

تبدیل utmبه مختصات در لواسان:این بر اساس سیستم مختصات جهانی نقشه است، که در آن هر مکان در کره زمین مختصات منحصر به فردی دارد. در واقع وقتی UTM زمین نقشه را تهیه می کنید، مختصات آن با دقت سانتی متر مشخص می شود، بنابراین ملک یا زمینی دقیقاً مانند ملک خود در کره زمین پیدا نمی کنید. از سوی دیگر، هیچ کس روی زمین نمی تواند به یک وجب از زمین شما دست درازی کند. به طور کلی تهیه این نقشه بزرگترین مشکل صاحبان زمین را حل کرد که از همپوشانی زمین و همچنین توزیع چندین سند برای یک قطعه زمین جلوگیری کرد.
بنابراین اگر برای گرفتن سند یک برگی به اداره ثبت مراجعه کنید، با نشان دادن این نقشه که اربعه ملک را مشخص می کند، به راحتی می توانید این سند را دریافت کنید.

تبدیل utm به مختصات در لواسان

مختصات UTM چیست؟

تبدیل utmبه مختصات در لواسان:قبل از صحبت در مورد مختصات UTM، ابتدا باید بدانید که سیستم مختصات چیست. برای درک راحت‌تر این موضوع، به این مثال توجه کنید. دستگاه را در مرکز آشپزخانه قرار دهید سپس فاصله بین دستگاه را در دو محور افقی و عمودی محاسبه کنید.با اندازه گیری و انجام این اندازه گیری ها متوجه خواهید شد که تنها یک وسیله در آشپزخانه شما وجود دارد که x متر از محور عمودی و y متر از محور افقی فاصله دارد و آن دقیقا همان وسیله ای است که شما به آن نیاز دارید.

کاربرد نقشه UTM

مهمترین کاربرد نقشه یو تی ام این است که مالک را قادر می سازد تا اندازه گیری ها و مختصات ملک را دقیق و دقیق بدست آورد و بر اساس آن اسناد مالکیت را بدست آورد. دارای مختصات نقشه است تا بتوانید مختصات ملک خود را در هر سیستمی مشاهده کنید. دقت و کیفیت این اندازه گیری ها و اطلاعات به دست آمده از نقشه بسیار مهم است زیرا اندازه گیری ها و اطلاعات به دست آمده از نقشه UTM در اسناد اختصاصی ثبت می شود.
به طور کلی، UTM نقشه کاربردهای متفاوتی دارد، بنابراین هر بخش و سازمان مرتبط با املاک سند می تواند با توجه به مشخصات خود از این نقشه استفاده کند.
مثلاً در شهرداری برای اخذ پروانه ساختمان باید نقشه utm تهیه و ارائه شود یا این نقشه تهیه و به دفاتر ثبت و اسناد و املاک ارائه شود. – فایل های صفحه و مالکیت.به این ترتیب، اعمال نقشه یو تی ام به بخش های مدیریت زمین شهری، منابع طبیعی، دادگاه های حل اختلاف املاک و دادگاه های مصادره اموال بستگی دارد.

تبدیل utmبه مختصات در لواسان

سیستم تصویر چیست؟

سطح غیر هندسی با ارتفاعات زیاد و کم است. برای تهیه نقشه سطح سطح، ابتدا سطح هندسی با فرمول ریاضی تعیین می شود. این سطح هندسی در اصل یک بیضی است. ویژگی های سطح در این بیضی اصلی توضیح داده شده است. سپس به سطح دیگری نگاشت می شود که می تواند از یک بیضی به سطح صفحه گسترش یابد. این سطح قابل انبساط معمولاً به عنوان مخروط، استوانه یا صفحه انتخاب می شود. یک مدل ریاضی مبتنی بر یک بیضی که می تواند روی یک سطح گسترش یابد، سیستم تصویر نامیده می شود.

سیستم مختصات UTM یا سیستم تصویر چیست؟

تبدیل utmبه مختصات در لواسان:UTM مخفف Universal Transverse Mercator است. این به معنای سیستم مختصات مرکاتور معکوس زمین است. این به عنوان رابط استوانه ای در سیستم مختصات استفاده می شود. استوانه قابل افزایش است. این بدان معنی است که یک استوانه را می توان با یک برش به یک سطح صاف تبدیل کرد. یک استوانه برای توصیف عوارض بیضی در نقشه استفاده می شود.در این سیستم کل بیضی به 60 ناحیه یا زون تقسیم می شود. هر یک از این زون ها دارای یک سیستم مختصات مستقل و 6 درجه هستند. مناطق نقشه بیشتر از 6 درجه را نمی توان به طور یکپارچه در این سیستم نمایش داد. به همین دلیل این سیستم مختصات برای نقشه های سایز بزرگ و متوسط ​​مناسب است. به طور کلی برای نقشه های کوچک استفاده نمی شود. نقشهs 1:2000 و 1:25000 سازمان های ملی نقشه از این سیستم استفاده می کنند.

موقعیت ایران در سیستم مختصات UTM:

در این سیستم مختصات، ایران در زون 38، 39، 40 و 41 قرار دارد. به طور کلی، شماره زون UTM از فرمول زیر به دست می آید: مساحت = گرد(لاندا/6) 31 طول جغرافیایی تقسیم بر 6 رقم. سپس قسمت اعشاری را بگیرید. به جز 31.

تبدیل utmبه مختصات در لواسان

موقعیت زمین در سیستم مختصات UTM

اعداد زون UTM از 1 در غربی ترین نقطه جهان تا 60 در شرقی ترین نقطه جهان متفاوت است.

سیستم مختصات چیست؟

یکی از اهداف نگاشت اعمال توابع بر روی یک سطح دو بعدی مانند کاغذ و تبدیل آنها به اعداد است. از سیستم مختصات استفاده می کنیم تا مختصات عوارض به راحتی روی سطح یا نقشه دو بعدی نمایش داد‌ه شود.